مادران شهدا الگویی شایسته در تربیت فرزندان انقلابی هستند 

مادران شهدا الگویی شایسته در تربیت فرزندان انقلابی هستند 

تاریخ انتشار : ۱ مهر ۱۳۹۹
مجید خوبی زاده گفت:مادران شهدا الگویی شایسته و موفق برای مادران امروز هستند که قرار است فرزندانی انقلابی را در دامان خود پرورش دهند.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: هم زمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس طرح ملی سه شنبه های تکریم با تجلیل از خانواده معظم شهید بیژن برخوری برگزار شد.

 

 

 

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: این طرح ملی به صورت ویژه و با حضور کاروان حامل پرچم های حرمین شریف امام حسین (ع) و حضرت اباالفضل (ع) و خشت بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) اجرا شد.

 

 

 

 

 

وی اظهار کرد: شهیدان دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نمونه ای از انسان های برجسته و بزرگی هستند که در اوج ایثارگری برای آرامش جامعه و امنیت ایران اسلامی از جان و مال خود گذشتند.

 

 

 

 

 

خوبی زاده ابراز کرد: مادران شهدا اسوه های صبر و استقامت هستند که با دستان خود فرزندانشان راهی جبهه های جنگ کرده و با این کار به ما درس فداکاری و ایثار دادند و الگویی شایسته برای مادران امروز هستند که قرار است فرزندانی انقلابی را در دامان خود پرورش دهند.
 
مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان بیان کرد: شهید برخوری یکی از شهدای شهرستان جیرفت است که در سن نوجوانی وارد جبهه های جنگ شده و در سنی قریب ۱۷ سالگی در عملیات فتح المبین در منطقه دشت عباس به شهادت رسید. 

 

وی اضافه کرد: به گفته مادر این شهید؛ از آنجایی که شهید برخوری علاقه عجیبی به شهید باهنر داشتند نام خود را در وصیت نامه محمد جواد ذکر می کنند.

 

خوبی زاده عنوان کرد: این شهید از دوران راهنمایی در تظاهرات ضد شاهنشاهی حضور یافته و به حدی فعالیت داشته که همواره تحت تعقیب ساواک بوده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ادامه داد: شهید برخوری جزو کسانی بوده که در برپایی اولین نماز جمعه در دبیرستانی که تحصیل می کرد، نقش داشته و علاوه بر این در دوران تبعید مقام معظم رهبری در شهر جیرفت یکی از شاگردان درس و مکتب رهبری بوده است.

 

وی اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شهید با چند تن از دوستان خود راهی منطقه خاش در سیستان و بلوچستان شده و در روابط عمومی سپاه زاهدان مشغول به خدمت شده و در مدرسه ای سُنی نشین مشغول تحصیل می شود، یکی از اهداف اصلی شهید از رفتن به خاش تبلیغ و ترویج مذهب تشیع در این منطقه بوده است و پس از شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه می شود. 
 
خوبی زاده در خاتمه یادآور شد: تجلیل از خانواده های معظم شهدا در قالب طرح ملی سه شنبه های تکریم اجرا شده و امیدواریم با اجرای این طرح توانسته باشیم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گامی هر چند کوچک برداشته باشیم.

پایان پیام/ 586